Content feed Comments Feed


Pulang dari motivasi di SMK Seksyen 9 awal pagi tadi bersama sahabat saya Azhadi. SMK Seksyen 9 merupakan sekolah Allahyarham Aminulrasyid Amzah yang mati ditembak polis Isnin lepas dengan justifikasi yang sangat dipertikaikan berdasarkan 'rule of law'. Jelas suasana hiba melatari guru-guru dan para pelajar sek ini. Hampir kesemua rakan-rakan sekelas arwah saya dimaklumkan tadi masing-masing menyimpan keratan akhbar wajah arwah dlm meja masing-masing, mungkin sebagai tanda berkabung.

Ceramah saya pada pelajar SPM SMK Seksyen 9 pagi tadi sekitar Kuasa Peta Minda dalam menjana kecemerlangan SPM.

Selepas memulakan ceramah dengan sama-sama mensedeqah al-Fatihah pada arwah, saya berkesempatan tertanya para pelajar (sesi pagi tadi bersama pelajar tingkatan 5), adakah mereka sempat kenal perwatakan arwah Aminulrashid. Perkataan pertama keluar dari mereka "dia comel". Arwah bertubuh kecil, 1st impression orang yang menemuinya akan ingat dia form 1. Arwah sememangnya suka main bola, setiap kerje sekolah yang cikgu berikan dia akan buat.

Layakkah pelajar 15 tahun yang akan menduduki PMR tahun ini dikatakan 'penjenayah' sehingga melayakkan beliau ditembak, di kepala pulak tu ?



0 Responses to Suasana Hiba di SMK Seksyen 9 Shah Alam

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"