Content feed Comments Feed

Belum reda 17 ribu kes anak luar nikah 2009 dan pembuangan bayi yang makin dahsyat sehingga tertera di akhbar arus perdana dan menteri naik berang, kini krisis sosial yang sepatutnya ditangani oleh pihak polis, kini tampaknya ada segelintir pihak polis sendiri cuba mencetuskan ketegangan sosial. Yang sepatutnya ditangkap terlepas, yang belum tentu bersalah - apatah lagi remaja yang akan menduduki PMR t- erbunuh akibat das tembakan di kepala.

Takziah kepada keluarga Allahyarham adik Aminulrasyid Amzah - yang mati ditembak di belakang kepala.- sebab yang menjustifikasikan tembakan itu sedang hangat dipertikaikan. Lebih baik anda membaca laporan polis yang dibuat oleh sahabat arwah di Perisik Rakyat, anda nilailah sendiri apakah nasib Malaysia pada saat ini di bawah Apco-Umno-BN.

Sekolah Allahyarham sangat dekat di hati saya kerana pada 10 Februari lepas saya memberikan ceramah motivasi di sana kepada pelajar yang bakal menduduki SPM dan PMR. Sudah pasti Allahyarham sempat mengenali saya kerana kehadiran ke ceramah itu diwajibkan, cuma dukacita saya tidak berkesempatan mengenali atau sekurang-kurang menjenguk dan menjeling kepadanya kerana jumlah pelajar yang sangat ramai.





Suasana seminar motivasi pada pelajar PMR-SPM di SMK Seksyen 9 Shah Alam, 10 Februari 2010

Esok sekali lagi saya akan memberikan ceramah motivasi kemahiran belajar di SMK Seksyen 9 Shah Alam tersebut. Sudah pasti saya tidak dapat nafi dan sembunyikan rasa hiba dan sayu di hati ini kerana ceramah siri kedua I.P Minda kali ini kehilangan seorang pelajar yang sudah pasti guru-guru, rakan-rakan beliau lebih mengenali beliau sepanjang di sekolah.

Baca juga pendirian GAMIS di sini

1 Response to Apabila Pelajar Tingkatan 3 Ditembak Mati Oleh Polis...

  1. Ajal maut di tangan Tuhan. Semoga ruhnya dicucuri rahmat.

     

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"