Content feed Comments Feed

"In this domain, we prefer the turban and the sword of the Turk to the bread of the Frank." - Notoras, the last prime minister of Byzantine Empire (Discovering The Ottomans, Prof Liber Ortayli, page 59)

30 Mac 2010, genap 578 tahun kelahiran 'sebaik-baik raja' pujian Rasul. PBAKL 2010 menghadiahkan saya sebuah buku merumuskan dgn cemerlang karakter pemikiran dan kepemimpinan Muhammad bin Murad. Memadai anda membaca halaman 66-70, "Discovering The Ottomans", Prof. Ilber Ortayli, saksikan kenyataan sejarawan Trapezuntus dan Giacomo Languschi serta ramai lagi. Sedikit masa lagi saya akan terjemahkan kenyataan sejarawan sepanjang lipatan zaman dalam menelaah sikap kepemimpinan yang ada pada Muhammad bin Murad.


Antara buku-buku yang telah diburu dan dibeli oleh saya dan isteri di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2010.



Koleksi buku-buku dari PBAKL untuk mengukuhkan kajian saya mengenai "2012" dan perang akhir zaman.

0 Responses to 578 Tahun Kelahiran Al-Fateh : Teruja Membaca "Discovering The Ottomans"

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"