Content feed Comments Feed

Alhamdulillah, sahabat seperjuangan 2 tahun saya dalam GAMIS, akhi Dzul Khairi akhirnya mengotakan janjinya untuk menulis buku. Jiwa besarnya sememangnya sarat dengan keghairahan untuk merealisasikan segala kemustahilan.

Tahniah akhi Dzul kerana merintis usaha yang jarang dirintis oleh pimpinan tertinggi GAMIS sebelumnya, bahkan anta telah menjadi motivasi terbaik ana untuk mengikuti jejak langkah anta mencetak pemikiran generasi baru dengan senjata penulisan.


Semoga buku ini bukan sekadar suatu percetakan pemikiran generasi baru dalam gerakan Islam, tetapi suatu pendekatan bentuk baru terhadap ketokohan figura-figura penting perjuangan Islam sebagai motivasi paling ampuh para pejuang Islam dan anak-anak muda. Teruskan jihad penamu menghasilkan lagi 3 buah buku bermutu tinggi dan juga novel Insyirahmu yang dinantidebarkan. Mungkin Malaysia sudah punyai Habiburahman juniornya.


Pengenalan Penulis :
Mohd Dzul Khairi Mohd Noor merupakan Presiden Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) dan Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya. Beliau juga adalah penasihat konsultan dakwah Faqih Synergize dan Ketua Unit Training & Leadership Department di Ilham Centre.

Beliau telah menulis beberapa buah artikel yang pernah disiarkan dalam beberapa akhbar, majalah. Aktif menyampaikan kuliah agama di masjid sekitar Kuala Lumpur dan Selangor khususnya.

Terlibat dalam beberapa siri pembentangan kertas kerja di beberapa buah universiti awam dan swasta selain bergiat dalam kegiatan dakwah maya melalui blogspot.


Manhaj Penulisan :


1. Teks-teks ucapan generasi terdahulu khususnya generasi para Sahabat, contohnya kata-kata Saad bin Abi Waqqash : “Aku adalah panah-panah Islam, maka tujukanlah aku ke mana sahaja yang engkau suka”.
2. Kisah di sebalik kata-kata keramat tersebut, ataupun kupasan penulis sendiri, berdasarkan maklumat bermanfaat dan ilmiah
3. Rumusan moral dan pengajaran untuk diaplikasi dalam suasana hari ini.


Pendekatan Penulisan :
1. Tidak memasukkan fakta atau kupasan yang lemah daya dan kualiti isinya
2. Menggunakan laras bahasa yang tidak terlalu berat dan bombastik
3. Memanfaatkan beberapa karya berat seperti tulisan Dr Muhammad Sayyid Wakil berkaitan wajah baru dunia Islam, karya Ibnu Khaldun, karya al-Mubarakfuri, al-Kilani, Syed Amir Ali dan ramai lagi.


Siapa Yang Sewajarnya Memiliki Buku Ini :
1. Para pencinta ilmu dan maklumat sejarah yang jarang diselak penceramah biasa
2. Pemimpin persatuan yang mendahagakan kata-kata berpengaruh untuk mempengaruhi pendengar pidatonya
3. Nuqaba yang mahu memotivasi ahli usrahnya dan memperkaya maklumat dalam pemikiran mereka

Berminat dengan buku ini ?
Dapatkan segera sebelum kehabisan. Anda tidak akan rugi memiliki buku ini. Hubungi saya, Syaari di 013-6280186.

Islam sarat dengan tokoh, namun malang ramai kita tidak mengenali mereka yang pernah mewarnai dunia ini dengan semangat luarbiasa dakwah mereka. Sejarah telah mendesak-desak saya agar mengadakan pengembaraan dan kelana ke negara-negara luar. Banyak karya-karya berat telah membuka paradigma dan dogma pemikiran saya yang sempit. Sehingga dengan itu, saya terkena virus penyakit malas bekerja semata-mata kerana rasa ingin membaca dan menulis yang meluap-luap.” – Mohd Dzul Khairi Mohd Noor, Presiden GAMIS 2007-2009

0 Responses to Tinta Pertama Presiden GAMIS : Buku “50 Kata-Kata Tokoh Berpengaruh dan Cerita Di Sebaliknya.” (RM 15)

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"