Content feed Comments Feed

Apabila Maharaja Constantine XI mengarahkan kerajaan Byzantine membuat sekatan media dan kebebasan maklumat mengenai keadaan dunia luar Konstantinopel dari diketahui oleh rakyat, maka sebab itulah rakyat juga tidak mengetahui bahawa 250,000 tentera Muhammad bin Murad sudahpun mengepung Konstantinopel. Kejutan yang berlaku telah melemahkan moral musuh pada ketika itu yang telah melorongkan kemenangan kepada Muhammad. Demikianlah kuasa media pada 1453 Masihi.


Demikianlah celoteh Profesor Google, Dr Abu Hassan Hasbullah ketika bergabung dengan Fathi Aris Omar (Malaysiakini) dan Zulkifli Sulong (Harakah) dan dimoderatorkan oleh isteri saya sendiri di Free Public Forum atas tajuk "Kuasa Media Menjelang PRU 13".


Dalam usrah gabungan PAS Kawasan Gombak malam tadi, saudara Khairussani Naib KDPP Negeri Selangor ada mengingatkan mengenai kajian Dr Abu Hassan tentang bahayanya kedudukan Selangor apabila 5-6 % rakyat Selangor sahaja mengetahui apa kebajikan yang sedang dilakukan oleh kerajaan PR di Selangor. Peranan media baru untuk menyaingi media arus perdana Umno-BN sudah tidak dapat digambarkan lagi. Jika ia telah menjatuhkan Byzantine pada 1453 Masihi, tidak mustahil ia juga boleh menjatuhkan PR pada 2012 andaikata tindakan segera penguasaan media baru, kempen penerangan secara maksima tidak diberikan perhatian dari sekarang.

0 Responses to Sekatan Media Menangkan Al-Fateh Ke Atas Konstantinopel

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"