Content feed Comments Feed

Telah lama ibuku mencari teman untuk mendengar jerih payah dan luahan perjuangannya dalam Dewan Muslimat khususnya Kawasan Tumpat, Kelantan. Ketiadaan suami di sisi hampir 15 tahun sudah pasti benar-benar menyebabkan ibuku mungkin kekadang terasa kesepian tanpa anak mahupun menantu yang sudi berkongsi pengalaman perjuangan berjamaah.


Kehilangan suami sudah pasti ujian besar meneruskan bahtera kehidupan, apatah lagi bahtera perjuangan

Namun, keikhlasan aktivisme ibuku kepada jamaah sama seperti para armalah yang lain, dan itulah mungkin menjadi antara nadi kekuatan ketahanan PAS di Kelantan. Ibuku benar-benar menjadi idola yang membakar semangat juangku untuk tabah dan thabat dalam perjuangan. Ummi, teruskan perjuanganmu.


Tidak ada yang lebih membahagiakan hati ini apabila menyaksikan isteri tersayang bukan sekadar beraksi sebagai moderator forum antara YB Hajah Siti Zailah Mohd Yusoff, Timb Ketua DMPP dan Prof Dr Haji Wan Abdul Rahman Wan Ab Latif, Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Pusat, bahkan sudi meluangkan masa bertemu Ummi dan mendengar sendiri suara hati perjuangan Ummi yang turut sama menjadi peserta dalam kursus Kepimpinan Muslimat 2010 anjuran Dewan Muslimat Pas Pusat tersebut.

Apabila LDK Non-Muslim menjadi pilihannya (kenangan SMK Bandar Tasik Puteri)

Isteriku yang kudoakan bakal menjadi Senator Negara telah diberikan penghormatan oleh Dewan Muslimat Pas Pusat pada 31 Januari 2010 itu untuk mengendalikan forum "Definisi Politik Dalam Islam".

Syukur padaMu Tuhan menganugerahkan daku seorang Ibu dan seorang isteri yang memahami erti perjuangan di medan.


Kami sentiasa bersaing dalam acara 'memanah' di Ampang Plaza

Ya Allah, anugerahkanlah daku pula seorang zuriat penyambung perjuangan, yang mengalir dalam darahnya darah anak muda Muhammad bin Murad al-Fateh.

Gambar hiasan :
Telatah anak saudara kesayangan, Umar Faruq dan Ali Zulkarnain bin Kamaruzzaman

Aku di usia Umar Faruq (1986)

Terima kasih Ummi

1 Response to Apabila Ada Insan Yang Memahami Perjuangan Ibuku

  1. terharu baca post ustaz kali ini..dikurniakan 2 org srikandi bagi membantu perjuangan, suatu pemberian yang bukan sedikit daripada Tuhan..moga terus diberi kekuatan utk terus istiqamah..iAllah

     

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"