Content feed Comments Feed

Tahniah kepada rakan-rakan pimpinan PPI UNITEN Bangi dan UNITED Muadzham Shah atas jemputan untuk saya membantu Abdullah Hashem (The Arrival) membongkar konspirasi jahat Illuminati dalam memusnahkan golongan beragama dan umat Islam khususnya.


Hijrah Rasulullah mengajar 2 pengajaran terbesar dalam konteks peperangan pemikiran antara umat Islam dan Yahudi Illuminati pada saat ini :



1. Nabi memaksimumkan potensi akal fikiran (IQ) bagi merancang strategi kewaspadaan, membentuk pasukan kerja yang sangat sistematik (EQ) demi mengelakkan dari memasuki jerat perangkap musuh-musuh pada saat itu. Usaha maksimum Nabi menggunakan ilmu sunnatullah (walaupun Nabi sememangnya 'dijaga' Allah dan Jibril di belakang Nabi serta Nabi mempunyai mukjizat), diakhiri dengan tawakkal (SQ) yang maksimum kepada Allah yang akhirnya mengundang pertolongan Allah ketika segala ikhtiar kemanusiaan (takhttih basyariyy) menemui kebuntuan seperti apa yang berlaku kepada Suraqah bin Malik dan peristiwa sarang labah-labah di Thur.


2. Nabi bukan sekadar merancang strategi penuh bijaksana dan penuh helah untuk lari ke tempat yang tidak ketahuan nasibnya, bahkan Nabi telah memandang jauh ke depan dengan memilih sebuah tempat yang bukan lagi mempunyai sifat Taif yang memeritkan, mahupun Habsyah yang masih tidak mampu memberikan kuasa untuk mengatasi musuh. Demikian Madinah yang menjadi destinasi hijrah Nabi, bukan sekadar memberi perlindungan kepadannya, bahkan kekuasaan sebagai wasilah untuk mengangkat martabat Islam dari diperintah kepada memerintah.


Dari sebuah perencanaan kemanusiaan dan tawakkal yang tinggi kepada Allah untuk lolos dari percaturan musuh, kepada satu permulaan peradaban baru kemanusiaan dan Islam yang akhirnya menundukkan musuh yang menyingkirkan Nabi dahulu dari bumi tersebut.


Hari ini, sejauhmana umat Islam mengenali musuh sebenar mereka ?

Sejauhmana perencanaan jahat mereka dibaca oleh umat ini sebagaimana Abdullah bin Abu Bakar memperinci maklumat pergerakan musuh kepada Nabi yang menyebabkan Nabi begitu 'mikro' sifat perencanaannya untuk lolos dari musuh ?


Hari ini, sejauhmana umat Islam melakukan perencanaan, persiapan sunnatullah dan syariatullah untuk mengatasi perencanaan "the secret groups", "the Elite" dan Illuminati-Freemasonry ? Hanya mengambil sikap 'tunggu dan lihat' kedatangan Imam Muhammad al-Mahdi ?


0 Responses to "The Arrival" : Misi HIJRAH Pemikiran & Budaya Kerja (PPI UNITEN)

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"