Content feed Comments Feed

Sungguh suasana yang menyelubungi mengisafkan diri ini tatkala berpeluang mendengar khutbah Tuan Imam kepada jenazah Allahyarham yang telah selamat dikebumikan.

Saya dan isteri berkesempatan hadir memberikan penghormatan terakhir kepada ayah Penasihat SIGMA GAMIS, saudari Rafidah Salleh yang pulang ke rahmatullah awal pagi ini. Walaupun tidak sempat untuk bersama solat jenazah, namun rasanya memadailah kesempatan mengiringi arwah seorang ayah kepada seorang icon gerakan muslimat muda ke tanah perkuburan.

Sungguh suasana yang menyelubungi mengisafkan diri ini tatkala berpeluang mendengar khutbah Tuan Imam kepada jenazah Allahyarham yang telah selamat dikebumikan. Setiap yang hidup pasti akan menemui kematian, semoga Allah memberikan kesudahan kematian yang baik (husnul khatimah) kepada ayah saudari Rafidah dan kita semua, Insya-Allah.

Saudari Rafidah yang saya kenal sejak bersama dengan Wufi 2 tahun lepas sehingga ke GAMIS, adalah seorang icon pemidato mahasiswi Islam yang attraktif dan magnetik, serta keberanian dan kekentalan beliau berhadapan dengan pelbagai cabaran dalaman mahupun luaran mampu mengalahkan jiwa muslimin. Saya doa beliau akan terus tabah dan tenang menghadapi hari-hari mendatang.

Kita tidak berseorangan. Rakan sejawat beliau saudara Redhuan Bakar juga baru kehilangan ayah kesayangannya pada tahun ini. Saya sendiri kehilangan ayah kesayangan sejak belum matang mengenal dunia. Bahkan ramai tokoh-tokoh hebat melakar sejarah dunia kerana ujian yang datang dari Allah dengan kehilangan insan tersayang, pada saat itulah hikmah terzahir untuk Allah menyerlahkan potensi sebenar yang ada pada kita, yang tak pernah kita duga.

Selawat dan salam buat Rasul junjungan yang menjadi sebaik-baik pejuang yang bermulanya ujian beliau dengan kehilangan ayah tersayangnya, bahkan baginda belum sempatpun melihat dunia.

0 Responses to Takziah Buat Saudari Rafidah (Ketua Umum Gerakan Mahasiswi Islam)

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"