Content feed Comments Feed

Saya dan isteri berkesempatan memilih filem "Traitor" untuk menjadi tontonan masa santai kami hujung minggu lepas di rumah. Sinopsis filem ini yang berbunyi "...they begin with prison break in Yemen..." telah menyebabkan kami - yang pernah menontoni Prison Break - merasakan suatu keperluan dan kelengkapan pula melihat filem Traitor. Harapan kami mungkin ada elemen kegeniusan dan kebijaksanaan konspirasi musuh boleh dipelajari dari filem ini.


Sangkaan kami meleset secara tersuratnya. Filem ini sarat dengan propaganda secara terangan dan halusan Amerika Syarikat dan proksi Illuminati mereka seperti biasa, FBI.

Propaganda terang adalah bagaimana filem ini menggambarkan Muslim yang setia dengan pegangan agama, seperti menunaikan solat walaupun dihalang, namun Muslim itulah yang akhirnya komited dengan suicide bombing atau aksi terrorism membunuh rakyat awam Amerika, kononnya atas 'kehendak' Tuhan. Satu persatu aksi 'suicide bombing' ke atas kedutaan dan premis Amerika di serata dunia digambarkan dalam filem ini dengan meletakkan simpati kepada rakyat Amerika sahaja, persis sebagaimana yang dilakukan ke atas dunia pada hari ini.

Propaganda halus pula (sukar dibaca melainkan melihat filem ini sehingga ke akhir) adalah bagaimana pihak Amerika diserlahkan sebagai pihak yang mahukan kedamaian dan sedia bekerja kuat untuk memberikan ketenteraman pada semua pihak, sehingga pegawai FBI sendiri mampu melafazkan apa yang disebutkan di dalam al-Quran mengenai perdamaian dan jangan membunuh orang awam pada "the Traitor".

Hakikatnya, tidak dapat dinafikan filem ini boleh menyentuh hati dan mungkin mampu menyampaikan mesej kepada para Mujahideen untuk tahu membezakan antara kafir harbi dan kafir zimmi atau kafir mereka yang tidak memerangi Islam sebagai sasaran amaliah istiyhadiah mereka (melainkan di Palestin, berdepan dengan Yahudi Zionis yang tiada kompromi pada kedudukan amaliah istiyhadiah di sana adalah sebesar-besar jihad selagi pelakunya meletakkan niat menggempur musuh dan mengembalikan maruah Islam - Fatwa Al-Qaradhawi pada 22 April 2001 dalam akhbar al-Watan al-Qatariyyah)

Namun demikian, ada suntikan halus berbahaya yang menyemarakkan lagi agenda "painting Islam as the new enemy" dalam filem ini, antaranya :

1. Menggambarkan hakikatnya aksi 'suicide bombing' itu adalah aksi yang sebenarnya direncana mereka yang 'berkepentingan' dan 'diupah' oleh pihak-pihak tertentu yang ada kepentingan, seolah-olah ia suatu perbuatan yang sangat memalukan agama Islam itu sendiri, yang menyebabkan pelakon utama berwatak Muslim tersebut akhirnya menjadi "Traitor" yang belot dan menjatuhkan sendiri "the Company" (An-Naseer Mujahideen Group) yang mendalangi aksi pengeboman berani mati ini.

2. Menggambarkan mereka yang komited dengan agama itulah yang paling berpotensi melakukan aksi pengeboman berani mati. Semacam disengaja dilakonkan adegan menyebut berkali-kali "Allahu Akbar" beberapa pengebom berani mati yang sedang bersiap sedia melancarkan serangan bom di beberapa buah bas awam.

Tidak mustahil filem-filem seperti inilah yang menjadi tontonan utama televisyen di negara-negara Barat yang pemerintahnya tidak senang dengan umat Islam.

Tidak mustahil inilah bahan yang telah mempengaruhi emosi dan kewarasan akal Alex (pembunuh celaka yang menikam Dr Marwah) sehingga melakukan perbuatan paling terkutuk dalam diari umat Islam akhir zaman khususnya yang membabitkan muslimah di negara Eropah. Siapa yang tidak tersentuh hatinya dengan filem-filem propaganda ala-Fitna ini, apabila kewarasan akal diketepikan dengan pegangan agama sendiri yang sangat longgar, maka lahirlah tindakan kebinatangan paling dahsyat ke atas seorang muslimah yang juga seorang ibu dan isteri kepada anak di dalam kandungan, Dr Marwah Sharbini.

Saya membantu isteri menceritakan tragedi berdarah di Mahkamah Jerman pada mahasiswa-mahasiswi Utara di UIAPJ. Mahkamah ini yang menyaksikan 18 tikaman 'terancang' dikonspirasikan ke atas Marwah dan suaminya yang 'tersilap' ditembak oleh pihak keselamatan mahkamah yang 'membenarkan' Alex membawa masuk pisau dan 'menonton' tikaman ke atas Dr Marwah sehingga ke tikaman ke 18.

Dengan mengaitkan pidato Obama di Mesir, pengeboman Nordin Mat Top di hotel Indonesia dan penyebaran H1N1 oleh Israel-Amerika, saya menyatakan berkali-kali kepada adik-adik bahawa "giliran kita juga semakin hampir. anda perlu bersedia dengan musuh-musuh Allah". Perancangan mereka licik dan sukar dibaca. Kesemua yang berlaku ini adalah perencanaan rapi musuh-musuh Allah. Dr Marwah dan suami telah perjuangan Islam di Jerman dengan ilmu tahap PhD dan darah mereka, kita bagaimana jika masalah akademi mahasiswa Islam terus memalukan Islam itu sendiri ?


Video yang saya edit dari beberapa sumber di Youtube untuk tujuan menyentak perasaan mereka yang hadir termasuk pelajar antarabangsa.

Mampukah wujud "Ridley Scott" (Pengarah Filem Kingdom of Heaven yang berjaya menggambarkan keindahan akhlak Salahuddin al-Ayyubi kepada Eropah) dalam umat Islam hari ini ? Siapakah yang mampu melakukan agenda "taqrib" antara peradaban Islam dan Barat melalui wasilah perfileman ini supaya Islam tidak lagi dilihat sebagai ancaman dan 'pengganas ' dunia ?

0 Responses to Mereka Cipta "Fitna" dan "Traitor", Kita Cipta Apa ?

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"