Content feed Comments Feed


Pada Disember tahun ini, pihak modul Perhimpunan Ukhuwwah Insaniyyah Seluruh Ireland (PUISI 2011) akan mengetengahkan tema ‘Conquest of Constantinople’ yang secara literalnya bermaksud ‘Penaklukan Kota Konstantinople’. Tema ini dibawa dalam usaha untuk mengupas buku "The 8th Habit: From Effectiveness to Greatness" karangan Stephen R. Covey melalui garapan sejarah pembukaan Kota Konstantinopel oleh Sultan Muhammad al-Fateh dan juga sudut pandang ilmu Islam. Justeru itu, diharapkan PUISI 2011 mampu menjadi titik temu antara kajian sejarah, falsafah Islam dan ilmu pengurusan moden.



Rangka modul yang dibina akan terbentuk daripada 2 asas utama iaitu penyampaian ceramah serta dilengkapi dengan latihan dalam kumpulan bagi menguatkan lagi pemahaman peserta. Tumpuan pula diberikan kepada 2 pembinaan iaitu pembinaan jati diri Muslim dan kemudiannya mengarah kepada pembinaan kepimpinan Islam. Matlamat akhir modul adalah agar peserta dapat mengambil ibrah daripada kejayaan Sultan Muhammad al-Fateh membuka Kota Konstantinopel bersemangat untuk mengembalikan kegemilangan Islam dengan proses tarbiyyah dan dakwah.

Oleh itu, PUISI 2011 mahu menjadi titik perubahan di mana individu akan mula meneroka diri serta kebolehan sendiri yang berbeza dalam diri individu itu sendiri atau kumpulan] untuk membentuk satu kesatuan di bawah lembayung Islam. 

 

2 Responses to Akademi Kepimpinan Al-Fatih Bersiap Sedia ke Dublin, Ireland

  1. wah..bestnya ke puisi. nanti jemput ke egypt pulak ustaz :j salam buat k.nurul n baby.

     
  2. Anonymous Says:
  3. rindu puisi..aduh..

     

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"