Content feed Comments Feed

Akhirnya, Prof Dr Nizar Rayyan mengotakan lafaz doa Asy-Syahid Dr Rantisi sebelum beliau mati ditembak Apatche. Inilah kalimah terakhir Asy Syahid Dr. Abdul Aziz Rantisi

"Saya katakan kepada kalian agar kalian tenang, seandainya Rantisi, Az Zahhar, Haneya, Nazzar Rayyan, Said Sayyam, dan semuanya gugur syahid, demi Allah, kami akan bertambah gemilang dan semakin mencintai jalan ini. Tangan-tangan kita yang menggenggam senapang di dunia insyallah Allah roh-roh kita akan berpelukan di sisi Allah. Untuk itu, biarkanlah Sharon dan kaum konspirator menggantung harapannya di sini, dan kami akan meneruskan perjuangan ini. Jalan kami sukar dan berliku. Namun, inilah satu-satunya jalan yang menyampaikan kami kepada cita-cita kami. Demi perjuangan ini, mutlak tak ada kelemahan, menyerah, dan menghinakan diri."


Dr. Nizar Rayyan (March 6, 1959 - January 1, 2009)

Beliau bukan sekadar seorang Mujahid dan pemikir utama siasah ketenteraan HAMAS, tetapi juga seorang ulamak besar HAMAS. Dr Nizar Rayyan merupakan seorang Profesor dalam Perundangan Islam di Universiti Islam Gaza yang lebur dibom Israel Laknatullah. Beliau pakar dalam bidang Hadis dan menyimpan lebih 5,000 buah kitab dalam pustakanya di 4 tingkat rumahnya.

Dr. Nizar Rayyan bersama kesemua 4 orang isteri dan 8 dari 12 orang anak pergi bertemu mengadap Ilahi mengecap nikmat syahid mudah-mudahan. Inilah manusia yang menyebabkan pegawai-pegawai Mahmoud Abbas tidak pernah dapat tidur lena kerana kelincahan percaturan strategi beliau meranapkan Fatah dan segala konco-konco Israel ketika memenangi tebing Gaza pada 2007 lalu walaupun pernah 4 tahun dibelasah dalam penjara Israel.


Tribute Buat Asy-Syahid Dr Nizar Rayyan kerana terpilih mengikut jejak langkah Syekh Ahmad Yasin dan Dr. Rantisi serta syuhada HAMAS yang lain.

0 Responses to Akhirnya Dr. Nizar Rayyan Bertemu dan Memeluk Mesra Dr Rantisi di Sana...

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"