Content feed Comments Feed

Montaj Rasmi IPTC

"Alhamdulillah, kita telah membuat keputusan untuk menjadikan Muhammad Al-Fatih sebagai modul utama syakhsiyah dan kepimpinan belia di IKBN seluruh negara." - Tuan Muhyidin bin Aziz, Penolong Setiausaha Kanan, Bahagian Pengurusan Sumber Manusia Kementerian Belia dan Sukan (Majlis Penutup Kursus)

 "Kebanyakan organisasi yang tenat telah membentuk satu keupayaan untuk menjadi BUTA kepada kepincangan mereka sendiri. Mereka MENDERITA bukan disebabkan mereka tidak mampu menyelesaikan masalah mereka, tetapi kerana mereka tidak dapat melihat masalah SEBENAR mereka." - John Gardner

Murad II kepada Muhammad Al-Fatih : "The mind is always a more powerful tool than the sword."
Albert Einstein : "Imagination is powerful than knowledge"

Guess what I'm doing actually ? Ha ha. By defining, appreciating their expectation to this programme, insya-Allah, you'll have 'natural' control on their 'end in mind'. We can't force the horse to drink that water, but we can make them 'feel thirsty'. (hari kedua bersama Kementerian Belia dan Sukan)

 Bersama akhi Azuhan dari De Soul yang banyak membantu saya


 Hari kedua yang kian ceria, bersama para jurulatih Kementerian Belia dan Sukan di IKBN seluruh Malaysia.


 Hari pertama yang cukup meriah, memang sengaja perancangan saya untuk "memeriahkan". Mereka adalah para "nuqaba" Kementerian Belia dan Sukan yang ditugaskan menjadi "Mus'ab bin Umair" pada Institut Kemahiran Belia Negara seluruh tanah air. Mereka mahu membawa pulang "Al-Fatih" dalam budaya pengurusan IKBN mereka




Hampir dua tahun saya berada dalam dunia training yang berasaskan 70 % peranan powerpoint dan muzik. Terima kasih pengalaman silam. Kini saya telah berdikari dan lebih matang, yakin dengan upaya sendiri. Alhamdulillah, bersama 30 peserta Kementerian Belia Sukan baru-baru ini, saya bawakan 70 % bengkel face to face peserta dengan saya, LDK dan peranan whiteboard. Pengalaman training PSMB sungguh membantu.











0 Responses to Ibrah Paradigm Mulakan Asi Sulung Bersama Kementerian Belia & Sukan

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"