Content feed Comments Feed

Ada Apa Dengan Kasut ...

Saturday, December 20, 2008

Lihat dengan pandangan mata kasar, takkanlah nama objek di bawah ini selipar. Pastinya mata kasar menyatakan nama dia kasut.

Lihat dengan pandangan mata akal, boleh jadi kasut di bawah bukan sembarangan kasut, bolehjadi ini kasut Cristiano Ronaldo yang menjadi punca beliau menjadi pemain terbaik dunia khususnya dalam sepakan percuma berbahaya.


Lihat dengan pandangan matahati, bolehjadi kasut di bawah juga bukan sekadar kasut sahaja, ia lebih dari segalanya, ia mengandungi 1001 makna, bolehjadi kasut ini akan dikenang sepanjang hayat sebagai hadiah paling istimewa semasa menjadi pengantin sehari, hadiah hantaran dari suami tersayang, walaupun bila memakainya nanti ada tersapu tahi ayam di mana-mana :)


Namun, cerita kasut tidak tamat di situ sahaja. Kalau saya diberi peluang masa sekolah rendah dahulu menulis esei tentang diriku suatu benda, jika kawanku menulis "aku sebatang pen", "aku sehelai kertas" dan macam-macam lagi, aku nak tulis tentang "aku sebuah kasut."

Sebab kasut bisa menggegar dunia, namanya boleh sahaja masuk dalam sejarah peradaban dunia, sebaris dengan tokoh-tokoh besar dunia. Namrud yang mengaku Tuhan mati dengan seekor nyamuk kerdil, bolehjadi Bush yang berlagak Tuhan mati dengan sebuah KASUT !!!





KEBANGKITAN KASUT ! INTIFADHA KASUT !

0 Responses to Ada Apa Dengan Kasut ...

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"