Content feed Comments Feed

Hanya airmata hiba mendengar berita sahabat setia seperjuangan, al-Akh Ahmad Syukri Abdul Kadir, atau Bayyi menghembuskan nafas terakhir lewat petang semalam di rumahnya Kuala Krai...Lebih pedih, perit hati ini kerana tidak berkesempatan berkejar ke Kelantan memberikan penghormatan terakhir buat timbalanku ini yang berjuang bersamaku membawa misi perubahan dalam tarbiyah Wufi 2 tahun lepas...

Terlalu berat jari ini untuk terus mencoret kehibaan hati ini atas kehilanganmu sahabat... Tuhan lebih sayangkan dirimu...Ya Allah, limpahkan rahmah, cinta, maghfirah dan kasihsayangmu kepada Allahyarham Bayyi di alam barzakh sana...Belum pernah saya menemui teman perjuangan yang menjadi contoh mengutamakan diri sahabatnya lebih dari dirinya sendiri selain Allahyarham Bayyi...Inilah qudwah ahli gerakan yang tidak pernah melafazkan alasan dalam gerak kerja jamaah, di posisi mana sekalipun diletakkan, khususnya gerak kerja belakang tabir yang tidak perlu menonjol ke hadapan, Bayyi adalah individu pertama tampil menawarkan diri.


Al-Fatihah....



Bayyi, aktivis Wufi yang tak pernah
lekang dari demontrasi mahasiswa
walaupun sakitnya hanya Tuhan yang tahu.


Bayyi ketika mengepalai Persatuan Mahasiswa Kelantan
dan generasi (batch) kami


Bayyi dan sahabat-sahabat setia beliau
ketika PR Pangkalan Pasir


Aktiviti ukhuwwah dan berjenaka menghiburkan sahabat
adalah keutamaan beliau
.

Sahabat setia dunia dan akhirat...


"Dunia ini hanyalah suatu persinggahan cuma. Kematian bukanlah suatu pengakhiran kepada kehidupan, tetapi ia adalah permulaan bagi kehidupan yang tiada pengakhiran." Ya Allah, tempatkan kami bersama ruh para anbiya, siddiqin, syuhada dan solehin di akhirat nanti. Ameen.

1 Response to Bayyi...Kau Sahabat Kau Teman Selamanya...

  1. salam syeikh..ana wkil kluarga mmhon berbanyak2 kemaafan dri phak arwah..jutaan t.ksih n pghargaan buat shbat2 di atas sgla pgorbnan n smbngan terhdap arwah..jazakallah..klu bleh ana nk gmba2 n tau sdkit sbyak crita tntang khdupan kmpus n perjuangan arwah..

    -adik bayyi

     

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"