Content feed Comments Feed

...masih selamatkah negaraku kini...

Wednesday, July 23, 2008

Terbaru, Singapura menuntut kawasan perairan wilayah dan Zon Ekonomi Eksklusif (EEZ) di sekitar Batu Puteh, yang baru-baru ini diputuskan diberikan kepada republik itu oleh Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) Mei lalu, dalam menyelesaikan satu pertikaian hak milik dengan Malaysia.


Baca lagi...

Saya tidak pasti celikkah rakyat saya untuk membicarakan tentang kedaulatan negara kini tatkala politik Malaysia terus mengalami hiruk pikuk tak berkesudahan...kini isu muzakarah Pas-Umno...saya tidak pasti adakah saya salah kalau saya cadangkan kepada Pas-Umno agar agenda muzakarah itu untuk bincangkan soal masa depan kedaulatan negara selepas Malaysia memeterai banyak perjanjian dengan negara-negara luar (yang tidak diketahui rakyat isikandungan dan implikasinya), bukan sekadar masa depan bangsa Melayu-Islam atau survival idealisme parti masing-masing...

0 Responses to ...masih selamatkah negaraku kini...

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"