Content feed Comments Feed

Dahulu Scofield-Burrows dan Mahone adalah musuh paling ketat antara satu sama lain kerana Mahone (selepas membuat keputusan menyertai "kerajaan" The Company pada 1982), beliau telah "membunuh" ayah mereka berdua.

Namun selepas beberapa tragedi lebih parah menimpa "rakyat" sekeliling Scofield-Burrows serta keluarnya Mahone dari The Company selepas mereka menghumbannya ke Penjara Sona, kini barulah mereka menyedari musuh yang lebih utama perlu dijatuhkan.

Maka mereka berdua akhirnya bersama dalam satu "Pakatan", namun nampak ia lebih kepada pakatan jasad sahaja, belum nampak pakatan hati yang ikhlas dan kesatuan persefahaman yang jitu. Sentiasa ada sahaja pergeseran dalaman antara mereka berdua.


Namun selepas berlaku sendiri tragedi menimpa Mahone, Burrows mula MEMAHAMI, lantas menghulurkan tangan membantu, bersatu jasad dan bersatu hati dengan Mahone bagi berdepan dengan The Company di "Putrajaya" .



Itulah prinsip dalam Pakatan. Kita saling memahami, saling mempercayai dalam titik pertemuan yang kita sepakati bersama, demi berhadapan dengan musuh yang lebih utama dan lebih sukar untuk ditumbangkan.


“Segala konflik dalam Pakatan Rakyat tidak akan dapat diselesaikan dengan hanya mengambil perhitungan politik puak dan perkauman, sentiman untung rugi pilihan raya semata-mata tetapi cara yang lebih bijak dan bertanggungjawab perlu diterokai. Gelanggang ilmu, persada pengetahuan dan pentas diskusi intelektual mesti disuburkan untuk kita mencambahkan politik berasaskan ilmu (k-politic) bagi kita mewajahkan semula perjuangan PR yang lebih menyakinkan.” - Salahudin Ayub

0 Responses to Demi Tumbangnya "The Company", Akhirnya Mahone & Burrows Bersatu Hati...

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"