Content feed Comments Feed

Menanti Jawapan Apa Hebatnya ESQ ...

Thursday, February 12, 2009


Insya-Allah, pada 6 - 8 Mac ini, syarikat saya akan menghantar saya ke Training ESQ di HQ ESQ Kuala Lumpur yang memakan kos hampir lebih RM 1,300.

Saya dihantar untuk "ditamrinkan" dengan tujuan mendapatkan sebanyak mungkin rahsia kehebatan modul-modul dan "manhaj tarbiyah" ESQ yang dikatakan mampu mentauhidkan orang-orang yang bukan Islam. Ini kerana saya diminta oleh murabbi saya (tempat lain dipanggil CEO), Ustaz Azlan untuk saya sediakan slide khas "Belief System Process" , sebuah slide yang diharapkan menjadi satu lagi "killer" slot dalam program kem-kem I.P Minda bagi merawat remaja-remaja bermasalah yang melakukan maksiat dan dosa akibat ketiadaan rasa wujudnya Tuhan dalam diri atau "CCTV" dalam diari seharian kehidupannya.


2 Responses to Menanti Jawapan Apa Hebatnya ESQ ...

  1. Penulis Muda Says:
  2. Salam mawaddah,

    Berkenaan ESQ training, terdapat satu diskusi antara pemikir-pemikir agama Indonesia yang menyimpulkan bhw terdapat unsur plularisma dalam pembawakan modul dan input. Dibuktikan apabila Dr Ary Gunanjar sendiri mengakui bhw ESQ training 165 tiada kaitan dengan dakwah. Sedikit pandangan 20 sen saya, merasakan tuhan yang maha esa itu wujud sudah mencukupi dan itulah pembawaan ESQ utk semua participant yang berasal drp agama yang berlainan. Alang-alang sdra dah register, Boleh la berkongsi pengalaman utk entri akn datang.........

     
  3. faiz halim Says:
  4. salam.. pd pendapat ana mengikut cerita2 dr sahabat2 yg panh ikut ESQ ni. ana rase benda yg nk ditekan kn dlm ESQ adalah berkaitan pembentukan attitude yg benar. Mungkin dlm perspektif enta attitude dlm bekerja la kot.Hehe. Btw Good luck akh.

     

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"