Content feed Comments Feed



Hari ini genaplah 28 tahun kelahiran saya. 20 Julai 1982. 20 Julai juga adalah tarikh bersejarah US menipu dunia mengenai Neil Armstrong berjaya mendaratkan kaki di bulan. Lihat filem National Treasure 2, you'll find the answer in that 'co-incidental' scripts.

Petang tadi, kepenatan di tempat kerja tidak menghalang saya menyusun jadual kuliah mingguan setiap Isnin jam 6-7 petang dengan members Ma'ruf Club menggunakan kitab "Al-Qasas Al-Qurani: ‘Ardh Waqaa’ie wa Tahleel Ahdath" karangan pakar tafsir dr Jordan, Sheikh Solah Abdul Fattah al-Khalidi.

Teringat saya pada kisah teman-teman di Jordan bagaimana tafsir "Alif, Laam, Mim" beliau, 3 huruf yg memakan masa 2 jam ! Akhir kuliah ini, menjadi harapan saya adik-adik akan rasai mukjizat kisah-kisah sejarah dlm Al-Quran dan bagaimana ia membaca hari ini dan masa depan akhir zaman.

Pada malamnya, saya membantu teman-teman seangkatan perjuangan menampal poster sebuah program dakwah bernama KARIB 2010 yang bertujuan menarik seramai mungkin anak-anak muda mendekati Islam dan gerakan Islam di sekitar Gombak.

Sudah lama saya merindukan kerja-kerja di peringkat akar umbi (grassroots) ini kerana negarawan muda mesti belajar bermula dari bawah, merasai keperitan gerakerja para aktivis dan melihat realiti masyarakat secara live pada 12-1 pagi di waktu malam sambil menampal poster dalam keadaan penuh berjaga-jaga :)





Dapat hadiah luarbiasa dari isteri, buku "American 1st Banned Book : Final Judgement (The Missing Link in the JFK Assassination Conspiracy)" by Michael Collins Powel. Nampaknya isteriku sgt mmahami mindaku. Terima kasih pd smua teman-teman yang sudi wish hari 'penuaan' saya :)

Ada 4 cara bagaimana perencanaan gerakan sulit didedahkan :

1) Ahli pakatan sulit itu sendiri cuai atau mati lantas dokumen terbocor.

2) Pegawai atasan yang mulanya menjadi ahli, kemudian berpaling tadah dan sedar dari kesilapan mereka 

3) Ahli sarjana akademik yang menyelidik dgn teliti 

4) Individu pakatan sulit itu sendiri yang mendedahkan sebagai tanda kebanggaan atas kejayaan perencanaan mereka.

(hal 136, Sejarah Pemikiran 1, Dr Sulaiman Nordin)

1 Response to Menyambut 28 Tahun Kelahiran Dengan Buku Konspirasi Nombor 1 US

  1. Ahmad Ashraf Says:
  2. ana x bace ag buku tu, dah beli pon

     

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"