Content feed Comments Feed


Selama dua tahun di I.P Minda Training & Consultancy, belum pernah saya merasakan sebuah kursus kepimpinan terbaik selain dari apa yang telah dilegasikan oleh Akademi Kepimpinan Pemuda pada 26 - 28 Mac baru-baru ini di Quality Hotel, Shah Alam.



Masakan tidak, sekurang-kurang 5 trainers yang mempunyai kepakaran dan pengalaman yang sarat, kelima-limanya bergabung tenaga, bersama Pengerusi AKP merangkap Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Us Sabky Yusuf, mengerah keringat atas nama cintakan perjuangan Islam untuk menghasilkan satu modul latihan kepimpinan berwibawa buat para pimpinan Pemuda PAS Negeri dan Ketua-ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan.



"Sesungguhnya ini bukanlah program baru dalam gerakan Islam PAS. Ia hanyalah pelengkap kepada institusi tarbiyah PAS yang ada pada saat ini. Pentarbiyahan PAS telah berjaya melahirkan para Pemuda yang tinggi nilai integriti dan fikrah perjuangannya, manakala AKP pula memfokuskan kepada memantapkan sudut kompetensi para Pemuda untuk mendepani masa depan perjuangan PAS yang lebih mencabar di masa depan."

Demikianlah antara kata-kata keramat Ust Sabky dalam ucaptamanya dan dalam mana-mana ucapannya, itulah pengulangan dan penegasan yang dibuat.

Perancangan yang rapi adalah rahsia kejayaan program training ini yang mudah-mudahan telah meninggalkan kesan yang besar pada stamina (ILTIZAM), kemahiran pengurusan (ADVANCED MANAGEMENT) dan wibawa kepemimpinan (INFLUENCE LEADERSHIP) para pimpinan Pemuda PAS Malaysia. ADVANCED MANAGEMENT + ILTIZAM + INFLUENCE = AMILIN.

Logo AMILIN yang dimantapkan oleh TVPas dan didesign oleh saudari Nur Syahidat

Prinsip kami selama 4 bulan yang mencabar ini iaitu "memulakan adalah peringkat yang paling sukar. Justeru memulakan adalah sebahagian dari kesempurnaan".


Walaupun ini adalah kursus training sulung AKP dengan percubaan berani melakukannya secara eksekutif di hotel (dengan fasiliti seperti ESQ) dan menelan belanja yang agak besar, namun tiada yang lebih menggembirakan kami selaku trainers dan penganjur melainkan melihat kesungguhan para Pemuda PAS melafazkan ikrar melakukan perubahan di akhir program untuk mempersada perjuangan PAS ke landskap baru yang lebih berwibawa, kompeten dan mampu menggalas tugasan sebagai 'key-player' Pakatan Rakyat di masa depan.



1 Response to Kursus AMILIN AKP : Training Terbaik Pernah Saya Ikuti (Catatan 1)

  1. tahniah seluruh warga kerja AKP, kami menanti anjakan yg bakal di jayakan oleh pemuda 'baru'

     

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"