Content feed Comments Feed



27 Julai lepas, saya sangat bertuah kerana diberi penghormatan untuk membentangkan pengalaman pengurusan organisasi BADAR kepada lebih dari 60 orang guru penasihat BADAR dari 60 buah SBP seluruh Malaysia yang akan menjadi fasilitator bagi Nadwah Kepimpinan BADAR SBP pada Ogos ini nanti. Sungguh kerdil saya berdiri di hadapan ustaz ustazah para guru penasihat BADAR yang lebih jauh berusia dan berpengalaman dari.





Namun, atas dasar memenuhi jemputan dan permintaan Ustaz Ahmadi bagi pihak tuan rumah Nadwah nanti serta selaku penulis buku "Pengurusan BADAR Cemerlang Melalui Konsep 7 "S" yang akan dicetak sebagai buku rujukan utama Nadwah nanti, maka saya menguatkan diri untuk melakukan perkongsian pengalaman seorang 'anak muda' yang pernah bergelumang dengan dunia kesetiausahaan.



Berhadapan sendiri dengan guru-guru saya sendiri dari KISAS iaitu Ustaz Abdullah PK HEM KISAS, Ustazah Nik Hazifah dan Ustazah Rasyidah Nor menyebabkan saya kembali bersemangat kerana saya bukan sekadar membawa nama baik I.P Minda, namun yang lebih penting lagi adalah nama baik KISAS yang dilihat dan disebut-disebut dalam mesyuarat ini sebagai role-model dan benchmark pada semua BADAR SBP.




Sememangnya, saya semacam diprojekkan oleh Allah untuk berada dalam dunia pengurusan organisasi sejak dari sekolah lagi. Dari KISAS saya mengenali dunia pengurusan apabila dimandatkan dengan taklifan Setiausaha Agong BADAR dan Lembaga Ketua Pelajar sekaligus. Dari sekolah, dunia setiausaha terus mengejari saya di kampus apabila dimandatkan sebagai Setiausaha Persatuan Bahasa Al-Quran UIAM. Dari kampus sehingga ke dunia perjuangan sebenar, saya terus dimandatkan sebagai Setiausaha Agong GAMIS lebih dari setahun mandat ini diteruskan. Sepak terajang dunia pengurusan organisasi BADAR-PMI ini telah saya kongsikan seadanya kepada semua ustaz ustazah saya di Hotel Midah Kuala Lumpur tersebut berdasarkan formula agung pengurusan yang disebut oleh Nabi Muhammad S.A.W iaitu apa yang tersurat dan tersirat dalam surah Nabi Yusuf a.s.

0 Responses to Perkongsian Pengalaman Pengurusan Pada 60 Buah BADAR SBP

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"