Content feed Comments Feed



Kadangkala McCain menyerang secara langsung, dan kadang-kadang dia menyerang secara sarkastis, tetapi dia tidak pernah berhenti menyerang. Dan dia sepertinya tidak pernah mencemaskan Obama. Obama sendiri menjawab setiap serangan sepanjang 90 minit tersebut dan selalu terlihat menjawab dengan lembut,tenang dan dingin.

McCain..Debat pertama dia menolak untuk memandang Obama..Debat kedua McCain bergerak ke seluruh panggung..Debat terakhir, McCain tampak menulis dengan tergesa-gesa dan kelihatan geram sewaktu Obama berbicara. Paling ketara McCain marah terhadap Obama apabila beliau selalu berusaha mengkaitkan lawannya dengan Presiden Bush yang sangat tidak popular itu.


John McCain: "Senator Obama, saya bukan Presiden Bush. Kalau anda ingin bersaing melawan presiden Bush, maka itu harus anda lakukan empat tahun silam. Saya akan menunjuk arah baru bagi ekonomi dan negara ini."

CBS News dan Knowledge Networks menganalisa sebaik sahaja selesai debat terakhir Presiden US 15 Oktober itu bahawa 'uncommitted voters' kini banyak yang berpaling ke Obama berbanding McCain. Mereka percaya Obama mampu membuat keputusan yang tepat terutama pada masalah kesihatan.'Uncommitted voters' adalah pemilih yang belum menentukan pilihannya atau pemilih yang sudah memilih kandidat tetapi boleh berubah pikiran.

Debat akhir yang disaksikan secara langsung hampir 63.2 juta penduduk dunia kali ini menyaksikan kedua-dua calon datang dengan pandangan masing-masing menyinggung ekonomi, pendidikan, layanan kesihatan, pengguguran kandungan dan penunjukan hakim agung. Format kali ini menyaksikan keduanya duduk berdampingan, berhadapan dengan pemimpin debat, Bob Schieffer dari TV CBS.

Teks penuh debat

0 Responses to Final US Presidential Debate : Si Tua Yang Keras vs Anak Muda Yang Tenang

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"