Content feed Comments Feed

Saudara Merico dari MPP Unisel serta seluruh pasukan kerja di bawahnya semasa Malam Kegemilangan Islam, sempena Pesta Konvokesyen Unisel bagi saya adalah contoh sepasukan mahasiswa Islam yang sangat kreatif dan berani melakukan anjakan baru kepada pendekatan dakwah menjinakkan mahasiswa 'untapped market' kepada Islam. Saya mengucapkan jutaan penghargaan kepada beliau dan Presiden MPP Unisel, saudara Wan Azraie di atas kepercayaan kepada saya untuk menggantikan saat akhir YAB Tuan Guru MB Besar yang tidak mampu hadir memberikan pidato "Kembalikan Kegemilangan Islam" pada malam tersebut.


Walaupun tampak abg Amy (Search) sedikit kecewa kerana hasrat untuk berduet dengan Tok Guru tidak kesampaian, namun saya kira-kira kesempatan mendengar alunan bacaan al-Quran sangat memukau oleh saudara Fakhrorrazi (Juara AQ 3) sudah memadai mengubat kekecewaan tersebut.

Bersama saudara Fakrorrazi (Juara AQ 3) dan saudara Merico (kiri)

Apabila abg Amy memulakan lagunya dengan suara "Takbir" dan luahan rindunya pada Tok Guru...

Terima kasih kepada isteri yang sudi menemani saya walaupun dalam keadaan kesihatan yang sangat tidak membenarkan beliau untuk keluar dari rumah. Terima kasih buat usrah 1453 yang sudi hadir sama memberikan sokongan usaha pencerahan minda berpandukan pedoman sejarah kepada mahasiswa Unisel.


Kepada saudara Merico, teruskan pendekatan 'out of the box' dalam misi dakwah MPP anda. Kreativiti anda untuk bijak membaca 'mood' mahasiswa yang tidak gemarkan pendekatan ceramah sahaja, lantas anda menghadirkan Amy (Search) untuk berada di hujung slot pada malam tersebut. Taktik ini 'bijak' kerana ia menyebabkan mahasiswa tidak ada pilihan lain melainkan terpaksa terus kekal di bangku menanti detik persembahan abg Amy sambil mendengar celoteh saya dan perkongsian ilmu "Muslim U-Turn : Pedoman Dari 1453" serta paparan aksi membakar semangat anak muda dari jendela sejarah Sultan Muhammad bin Murad.

Walaupun hujan renyai-renyai, namun saya lihat ratusan mahasiswa Unisel tetap 'ghairah' untuk mendengar celoteh 1453.

Saudara Merico, jangan lupa janji kita untuk kumpulan 'Ruhul Jadid' Unisel anda untuk merakamkan semula dengan lebih bersemangat suara nasyid '1453' yang saya cipta sebelum ini.

Paluan drum "Ruhul Jadid" Unisel sangat membakar semangat

1 Response to "Peristiwa 1453" Muncul Di Tengah-Tengah Konsert Amy (Search) di UNISEL

  1. Anonymous Says:
  2. Pelatihan Solat Mudah
    Membuka cakrawala dan melatih anda secara langsung tahap-tahap menerima khusyu' dalam solat, menjernihkan jiwa anda, meraih ketenangan sempurna (thuma'ninah) dan pengalaman puncak (peak experience) yang mampu menghalau segala rasa cemas dan nervous.

    Banyak orang beranggapan bahawa solat khusyuk hanya dapat diraih oleh para wali atau para kaum sufi sahaja. Padahal Solat khusyuk itu mudah.

    Sebagaimana terdapat dlm Al-Qur’an, seharusnya setiap orang yang beriman ketika solat mereka dalam keadaan khusyuk. Banyak manfaat solat hanya dapat kita perolehi jika kita melakukan dengan khusyuk. Salah satunya solat akan membentuk peribadi mulia. Solat khusyuk dapat memberi kebaikan secara langsung kepada diri kita, keluarga, pekerjaan dan persekitaran

    Kursus Khusyuk Itu Mudah menggunakan kaedah pendekatan yang mudah difahami dan telah terbukti keberhasilannya. Dibimbing secara langsung oleh Ustaz Abu Sangkan, penulis buku best seller PELATIHAN SHALAT KHUSYU’, peserta akan diajak untuk meraih solat khusyuk dengan cepat.

    Jangan lepaskan peluang ini untuk mengikuti Kursus Khusyuk Itu Mudah dan laluilah nikmat hari-hari penuh kedamaian
    Daftar Segera – Tempat Terhad
    Tarikh: 21 – 22 November 2009 (Sabtu dan Ahad)
    Yuran: RM250
    HUBUNGI: SOLAT CENTER MALAYSIA:
    019 267 9294, 019 624 1965, 019 262 7304, kualalumpur@shalatcenter.com

     

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"