Content feed Comments Feed

Antara pesanan saya ketika Liqo Kesyukuran Jentera Pro Mahasiswa UIAM pada 22 Januari lepas adalah :

1. Jangan terlalu ghairah dengan kemenangan. Terimalah ia dengan lafaz istighfar dan pujian mutlak pada Allah. Surah Al-Fatah mengisyaratkan bahawa Rasulullah sendiri diminta untuk bersitighfar selepas kemenangan kerana bimbang ada banyak keterlanjuran strategi. Sama ada saraf mahupun propaganda, mungkin wujud tindakan kita di sebalik kemenangan ini yang mengguris hati kawan dan menjarakkan lawan dari keizzahan dan keindahan Islam, sesuatu yang sangat jauh dari motif sesuatu kemenangan Islam dan boleh mengundang kemurkaan Tuhan. Adalah suatu yang sangat membimbangkan andaikata kemenangan ini mengundang lebih ramai lawan dari kawan, kita berlindung dari Allah S.W.T.

2. Ingatlah pesan Syekh Hashim Siddiq, murabbi Sultan Muhammad al-Fateh ketika beliau memberikan peringatan pada Sultan Muhammad apabila baginda dan seluruh kerabat diraja baginda sedang bergembira atas kejayaan menawan Konstantinople. "Walaupun pada hari ini engkau telah mencapai kejayaan paling besar, biarlah aku menjadi satu-satunya manusia yang terus mengingatkan engkau bahawa engkau adalah HAMBA kepada Allah S.W.T..."

Saya bersama individu-individu utama di sebalik
kemenangan Wufi serta bekas aktivis, saudara Amin Idris,
Fadzly Yusof di Liqo Kesyukuran

3. Adakah kemenangan ini hasil kerja kuat dan jihad ahli berkempen mendekati 18,000 mahasiswa di UIAM atau kemenangan ini hanya menumpang tuah mahasiswa UIAM yang masih menerima tempias deras dari tsunami politik 8 Mac lepas, atau gelombang kemenangan Islam di Kuala Terengganu baru-baru ini, atau dari gelombang perubahan di UM 3 hari sebelum itu ?

4. Adakah kemenangan ini memberikan "makna" kepada semua mahasiswa di UIAM atau kemenangan ini hanya dirasai ahli dan memberi makna kepada jentera Wufi sahaja ?

5. Adakah kemenangan ini berasaskan kekuatan mesej dan daya tarikan parti mahasiswa Wufi itu sendiri atau kerana kekuatan calon itu sendiri sebenarnya ?

Moga persoalan di atas menjadi muhasabah pada saya dan seluruh adik-adik yang telah bekerja keras memenangkan Islam di UIAM. Satu kajian mendalam perlu dilakukan terhadap dokumen keputusan pengiraan undi dalam PRK kali ini. Setiap angka yang tercatat kepada calon kita mahupun calon lawan mestilah diteliti untuk mengukur sejauhmana keutuhan pertapakan kita dan penerimaan gerakan mahasiswa Islam Wufi di UIAM pada pandangan massa di UIAM. Kita hanya 2 % dari jumlah mereka, adakah kewujudan kita turut dirasai 98 % untapped market di UIAM.
Saya bersama junior Kisas saya, Mukhlis,
pemenang tertinggi di Kuliyah Undang-undang

Semoga kemenangan ini berasaskan doa para pejuang Wufi di malam hari serta semarak jihad yang benar-benar luarbiasa, supaya kemenangan ini diberkati Tuhan, bukannya istidraj. Saya optimis Wufi akan mencipta sejarahnya yang tersendiri pada tahun ini,lagi hanya berbangga dengan sejarah-sejarah gemilang yang lepas.



1 Response to Secebis Tazkirah Di Sebalik Kemenangan...

  1. salam thniah pada pro-M uia
    cume nk btolkn data usm patut 8/23 kita dpt..
    syukran

     

Posting Sebelumnya

Integriti Maya

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini adalah sangat digalakkan untuk disebarkan, namun perlulah mendapat izin daripada Iskandarfateh.

Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari Blog
Iskandarfateh ini.

Terima kasih. Saya sangat hargai kunjungan anda.

Montaj IPTC

Twitter With Me

Profail Blogger


Syaari Ab. Rahman merupakan seorang perunding motivasi terlatih. Profail lengkap beliau di "Hubungi Saya"